Organiseer uw werkruimte


Om de efficiëntie van uw werknemers te optimaliseren, is het essentieel dat ze werken in perfect uitgeruste gebouwen, of het nu om kantoren of magazijnen gaat. Het is bij vele gelegenheden bewezen dat werken in een aangename omgeving toeneemt en kwaliteitswerk bevordert.

Laten we beginnen met de lay-out van de kantoren. Zoals we al hebben gezegd, zal een medewerker beter werk produceren als zijn omgeving schoon, aangenaam en georganiseerd is omdat zijn concentratie wordt vergemakkelijkt.

De eerste stap naar het hebben van een georganiseerd kantoor is om de voltooide bestanden te scheiden en die te verwijderen die nuttig zullen zijn in goed gerangschikte archiefdozen. Gelukkig zijn archiefdozen beschikbaar op onze site. Aarzel niet om archiefkasten en sorteermachines mee te nemen om documenten te plaatsen die u vaak genoeg nodig hebt.

Het is belangrijk om alleen de essentiële zaken op uw bureau te bewaren om te voorkomen dat u verdwaalt en de focus verliest.

Wat de puinhoop op een bureau kan verklaren, is de tijd. Inderdaad, met de jaren stapelen de bestanden zich op en eindigen ze met het opstapelen. Met geweld weten we niet wat te doen en raken ze uiteindelijk op je werkruimte van invloed op je concentratie. Houd deze vakken altijd binnen handbereik en maak er een gewoonte van om uw bestanden op te slaan zodra ze klaar zijn, gesloten. Vergeet niet om elk van uw archiefdozen een naam te geven zodat u het gemakkelijker kunt vinden en vermijd het verspillen van tijd aan het zoeken naar uw documenten.

Om uw kantoor altijd schoon te houden, heeft u altijd een schoonmaakdoekje bij de hand. Het is belangrijk om het oppervlak van uw bureau regelmatig schoon te maken, evenals uw computer, toetsenbord, muis en telefoon. Ze denken er niet noodzakelijkerwijs over na, maar het zijn gebieden die veel stof opnemen en die zeer bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling van microben. Om hygiënische redenen is het belangrijk om ze dagelijks te desinfecteren.

Laten we eens kijken naar de indeling en organisatie van magazijnen en werkplaatsen.

Het zijn grote gebieden die honderden of zelfs duizenden vierkante meters kunnen zijn en vaak duizenden productreferenties bevatten. Het is daarom essentieel dat deze ruimtes zeer goed georganiseerd zijn om in de beste omstandigheden te werken. Hiervoor is het verplicht om bepaalde regels te respecteren. Allereerst moet u uw magazijn uitrusten met palletstellingen en rekken om al uw goederen in de beste omstandigheden op te slaan en op te slaan. Om een ​​goede organisatie op te zetten, is het essentieel dat uw producten in categorieën en groottes zijn om de opslagruimte in uw schappen te optimaliseren. Palletstellingen worden gebruikt voor palletopslag. Het voordeel van rekken is dat ze kneedbaar zijn. Afhankelijk van uw behoeften of productsoorten, kunt u eenvoudig niveaus toevoegen of verwijderen. Dankzij dit zijn de vloeren van uw schappen perfect afgestemd op de hoogte van uw producten. Het feit dat uw goederen netjes zijn, zal het werk van uw werknemers vergemakkelijken omdat ze snel de gewenste goederen vinden en het ook beter toegankelijk zal zijn voor behandelingsapparatuur zoals pallettrucks, heftafels, ...

Boek ook een ruimte om werkplaatsmeubilair te plaatsen om opslagapparatuur zoals opslagbakken te plaatsen en om uw medewerkers toe te staan ​​bestellingen in goede omstandigheden voor te bereiden. Met bakken kunnen mensen in het magazijn alle kleine onderdelen die ze nodig hebben binnen handbereik hebben.

Het is duidelijk dat magazijnen en werkplaatsen regelmatig moeten worden schoongemaakt omdat het plaatsen zijn waar stof of stoffen die schadelijk zijn voor de gezondheid worden verzameld en opgeslagen als ze niet dagelijks worden onderhouden. Aarzel niet om in één keer een scrubber mee te nemen om vloeren schoon te maken zonder tijd te verspillen.