Hoe om te gaan met het einde van de stroomstroom van het jaar ?

 

Het einde van het jaar rijmt met een giek van het volume van bestellingen. Deze periode, hoewel het beste om de omzet te vergroten, is niet altijd gemakkelijk te beheren. De sectoren van e-commerce, retail en zelfs distributie worden nog steeds geconfronteerd met deze situatie. Dit is een periode van sterke concurrentie en je moet de stroom van controles beheren om zijn gamepin te krijgen.

Optimaliseer de bestelvoorbereiding en kies de beste verpakkingsoplossingen

Om de opdrachtboom te beheren, hebt u een minimum aan voorbereiding upstream nodig. Dit laatste is in wezen essentieel in de e-commerce en de detailhandel. Vergeet niet om een ​​zeer goede omgeving op te bouwen voor de voorbereiding van de order. Met de druk komen de fouten snel genoeg voor. De automatisering van het orderbeheer wordt soms sterk aanbevolen.

Maar om productief te zijn en bestellingen te beheren, heeft uw structuur echter een efficiënt verpakkingssysteem nodig. U zult ervan overtuigd zijn om het juiste product te leveren, in een adequaat pakket en zo snel mogelijk. Hiervoor moet u samenwerken met providers zoals PackDiscount voor verpakking en verminderde prijsopslag.

Inpakken

De verpakking is een stap om niet lichtvaardig te nemen, al dan in de buurt te brengen of om een ​​lange-afstandsexpeditie te maken. Dit moet ook overeenkomen met het type product dat moet worden afgeleverd. Het zal bijvoorbeeld strikt voedselverpakkingen zijn voor een product van hetzelfde domein.

Afhankelijk van uw product, kiest u tussen: een kartonnen doos, een dubbele groefkarton, een telescopisch karton, een doos of een kartonnen buis, gevallen, enz. Bovendien moet de verpakking het mogelijk maken om het product te presenteren. Dus vergeet niet om voldoende inpakken te leveren, zodat ze niet op voorraad zijn.

flux de commandes fin d'année emballage

Bescherm het product

Pack A Product gaat niet alleen om het in een pakket te zetten en het te sluiten. Het is belangrijk om te denken om het object te beschermen en te beveiligen. Deze stap is essentieel voor een fragiel product. U hebt de zekerheid van het leveren van de bestelling in een staat en beperkt feedback van slijtage producten tijdens het transport. Als een beschermend idee, kunt u kiezen: de wigingdeeltjes, schuimfilms, bubble papier, kraftpapier, bruiloftschuim, enz.

Dichtbij

Voor succesvolle verpakking en gevestigde logistiek is het belangrijk om een ​​effectief sluitsysteem te bedenken. Verpakkingstape, handmatige stretchfilm en verpakkingsmachines zijn beschikbaar beschikbare oplossingen. U zult er dan zeker van zijn dat er geen problemen zullen zijn met betrekking tot de opening tijdens de route van het getransporteerde pakket.

Verbeter voorraadbeheer

Voorraadbeheer is een zeer belangrijke parameter bij het beheer van verkooppieken. Dit is de benodigde voorwaarde om te voorkomen dat u breekt en de afleveringsvertraging van bestellingen. Om bedrijven te begeleiden, bieden sommige providers efficiënte managementsoftware.

Het idee is om de voorraad in de gaten te houden om precies te weten welke producten moeten worden vernieuwd en die u moet liquideren door bijvoorbeeld kortingen te maken. Om de klant het best te voldoen, is het nodig om de juiste oplossing te vinden om het opslagsysteem te optimaliseren.

Uw structuur zou daarom kunnen vergroten, indien nodig de opslagruimte of om ruimte te huren in magazijnen. Met betrekking tot logistiek en opslag moet u nadenken over aangepaste apparatuur. Het materiaal wordt gekozen volgens uw activiteitensector en uw behoeften. Om productiviteit te krijgen, zijn er onder andere: de handlingwagen, het palletrek, de opslagplank, de pallettrucks, enz.

Je moet regelmatig het voorraad kopen om zo snel mogelijk een aanvulling uit te voeren. U kunt kiezen of u het inventarisbeheersysteem wilt automatiseren. Aan de voorbereidingskant, kunt u in deze periode nieuwe commercial rekruteren voor eenmalige hulp en met de druk omgaan.

Vergeet niet om uw merk te waarderen

Het is goed om het maximum te doen om de voorraad te beheren, het product in goede omstandigheden te leveren, maar het is ook belangrijk om na te denken over het benadrukken van uw merk. De ultieme en bijna vrije oplossing in deze piekverkoopperiode is om na te denken over het maken van gepersonaliseerde verpakkingen.

Tijdens deze periode van koopjes is de wedstrijd moeilijk. Dus, in plaats van een neutraal pakket, wedden op een pakket dat uw merk denkt of uw merk. Trouwens, het is een manier om goedkope marketing te maken. Ook moet je flexibel en snelheid zijn om je klanten niet te frustreren