Waarom beïnvloedt de verpakking van het product de klant?

Tegenwoordig wordt de verpakking geteld tot de belangrijkste stappen in het productbereidsproces. Of het nu gaat om een ​​voedsel, cosmetisch product of een andere vorm van merchandise, deze fase is onvermijdelijk. Naast de hoofdfunctie van de verpakking biedt de verpakking vele andere voordelen. Inderdaad, naast bescherming, is het bekend om alle aandacht van een consument aan te trekken wanneer het goed is gedaan. Dit is wat het feit verklaart dat steeds meer bedrijven hun inspanningen leiden tot het creëren van uitstekende verpakkingen.

De commerciële functies van de verpakking die de aandacht van de klant vastleggen

Wordt ook verpakking genoemd, het productpakket vertegenwoordigt een buitenste envelop die wordt gebruikt om een ​​product optimaal te dekken. In het algemeen gebruikt tijdens expedities, is dit element een must geworden voor bedrijven die enorme voordelen afnemen. Inderdaad, een pakket vertegenwoordigt veel meer dan een eenvoudige envelop, gezien zijn vele functies. Het accessoire weerspiegelt het merk, dat wil zeggen om uw merk te zeggen en te benadrukken alle voordelen van wat u verkoopt. Zijn visuele en de elementen die er zijn, vertegenwoordigen de eerste elementen die alle aandacht van de consument behouden.

De presentatie van de verpakking, dat wil zeggen het visuele

Door te winkelen, waarneemt de consument meer dan 5000 referenties in de ruimte van twintig minuten. Het is onmogelijk om te blijven hangen op alle items die zijn geclassificeerd als een afdeling. Het hoofdelement dat een consument aanmoedigt om naar een bepaald product te gaan in plaats van een andere is het visuele dat zijn aandacht behoudt en in hem de aankoopimpuls maakt.

Daarom moet een goede verpakking op verschillende belangrijke punten spelen:

het formulier,
kleuren,
ontwerp,
het materiaal.
Je moet proberen de klant van de emotie en verrassing te creëren om er zeker van te zijn. Het doel dat hij op de eerste keer bekijkt naar de specifieke kenmerken van uw artikel die hem zal aanmoedigen om hem nauwer te willen zien.

Er zijn verschillende soorten verpakkingsproducten op de markt. De verpakking voor verzending is ook erg belangrijk. U kunt bijvoorbeeld een pakket kopen voor pakketten en deze aanpassen zoals u wilt, zoals we zojuist hebben gezegd, op kleur, vorm en ontwerp in het algemeen. Het succes van uw project gaat.

Branding

In uw afwezigheid is de verpakking wat uw merk vertegenwoordigt. Een pakket dat is ontworpen tot in de perfectie, verwijst naar uw clientele een serieus merkimago en een extra reden om het product te beheersen. Inderdaad, de ervaring heeft bewezen dat gebruikers hun vertrouwen in bedrijven gemakkelijk zijn die het uiterlijk van hun product zijn. Naast het maken van u verkopen, maakt u een goede verpakking in staat om te winnen in zichtbaarheid.

Bovendien, als u al een aantal bewustwording op de markt hebt, een pakket aan uw afbeelding maakt, zal u gunstiger zijn. Het accessoire dat wordt aangepast in de kleuren van uw bord en met uw logo, consumenten kunnen eenvoudig uw product identificeren ondanks de overvloed aan items in het plank.

De informatie aan de consument, een andere factor die de klant beïnvloedt en hem het product wil proberen

Na het verstrekken van opwekken in de consument om het product dichterbij te zien, is het de inhoud van het pakket dat hem echt duwt om de rekening te nemen. Inderdaad, een klant kan zeer goed aangetrokken worden door de visuele van een artikel, maar niet door de informatie die op zijn pakket wordt weergegeven. Dat is de reden waarom, voorbij het esthetische aspect van de verpakking, zeer bijzondere aandacht moet worden besteed aan de te plaatsen informatie. Merk op dat deze van het ene product naar de andere variëren. Hoe dan ook, je moet belangrijke informatie toevoegen, zoals componenten, productafhank, merkinformatie, label, etc.

Dat is niet alles ! Het zal ook noodzakelijk zijn om de sterke punten van uw creatie te plaatsen, dat wil zeggen wat het onderscheidt van wat de concurrentie voorstelt. Voltooi de productinformatie ten slotte met de gebruiksaanwijzing, om nog maar te zwijgen van de gebruiksspecificaties.

Andere essentiële verpakkingen die de klant beïnvloeden

Buiten de visuele, branding en productinformatie, andere criteria van keuze voor verpakkingen leiden ook consumenten in hun keuze.

Het niveau van bescherming aangeboden door het pakket

Als de verpakking vandaag als communicatiemedium wordt gebruikt, moet het niet in gedachten worden gehouden dat het bovenal een accessoire is om bescherming te bieden aan producten. Consumenten betalen veel aandacht en aarzelen niet om het een essentieel aankoopcriterium te maken. Solid Packaging zorgt voor een goede bescherming van de inhoud tegen externe agressie, ongeacht of niet. Inderdaad, een goede verpakking moet het artikel ook tegen de hitte en tegen koude, transpiratie of stof kunnen beschermen.

Evenzo zijn de schokken vrij frequent, bijna onvermijdelijk, tijdens het transport van goederen. Een van de functies van de verpakking is om uw producten best te beschermen en u moet ervoor zorgen dat het gekozen pakket kan kunnen zorgen voor deze functie. Kies voor verpakking als karton aan uw behoeften kan voldoen. Naast het feit dat het praktisch is, is het het ideale accessoire voor de meeste producten.

emballage carton

Het gemak van opslag

De klant die u behandelt voor de aankoop van merchandise in grote aantallen en aan wie u nodig hebt om de producten te leveren, probeert de opslag- en transportkosten te verminderen. Nogmaals, de verpakking is een van de factoren die geld besparen op de transport- en grondstoffenopslag.

Wanneer de keuze goed is gedaan, kunnen de goederen worden gestapeld zonder het minste risico op schade aan de inhoud. Dit optimaliseert zendingen en magazijnopslag. Afhankelijk van het type product dat de klant zoekt, kan dit dit criterium een ​​essentieel punt maken.

U wordt vervolgens aanbevolen om aangepaste pakketten niet alleen te kiezen op de modus van distributie, maar ook op die van de opslag. U zult er dus in slagen om het belang van klanten op deze 2 punten te besteden.

Dozen en andere kartonnen accessoires, ecologische en populaire producten

In termen van verpakkingen worden de mogelijke keuzes niet weggelaten. Ook op dit punt moet u begrijpen dat consumenten zeer veeleisend zijn. Naast het esthetische aspect, productinformatie en bescherming die de inhoud ten goede komt, zijn klanten meer en voorzichtiger bij de kwaliteit van de verpakking. Naast een voldoende solide accessoire om het product te beschermen, willen gebruikers milieuvriendelijke apparatuur, vooral als het gaat om voedselproducten.

Het gebruik van een doos of ander kartonobject vertegenwoordigt de meest verstandige keuze die u kunt doen om de aandacht van een klant te vangen. Naast het weergeven van uw merk als een ernstig teken, is het gebruik van het karton als verpakking een weerspiegeling van uw toewijding en uw betrokkenheid op sociale en milieukwesties. Bovendien is het karton een zeer sterke verpakking, zeker het meest resistente accessoire dat op de markt bestaat. Afhankelijk van het model kan de apparatuur zeer zware kosten bevatten zonder het minste risico op de vernietiging van inhoud.

Als de klassieke modellen van kartonnen dozen die bestaan ​​niet bij u passen, hebt u de mogelijkheid om u naar een specialist te sturen om op maat gemaakte verpakking te krijgen met vormen die aan uw behoeften voldoen. Gemakkelijk aanpasbaar, u kunt uw kleuren en logo's toevoegen, een uniek uiterlijk creëren.